TOPCULTURISM

Board de discutii 

  • Home

  • This is the forum index page
Magazin Online Suplimente Nutritive
 #4744  by JohnnyBravo
 17-02-2004 11:43
care imi explica ce se intampla cu telefonul meu?
Aseara mi-am setat alarma pt dimineata (8:00) si m-am pus sa dorm....Azi-dimineata toate bune si frumoase, ies pe usa si pornesc spre serviciu....ma uit la telefon sa vad cam cat e ceasu' (oricum eram in intarziere) si vad sub "CONNEX" scia "Complex" (eu stau in complex)...mai merg un pic ma uit iar, scria "Olimpia"= numai ce trecusem de zona Olimpia :D....ajung la lucru acum scrie "Fratelia" si se mai skimba cu "Soarelui"...acum scrie "Girocului"....care reprezinta locul unde lucrez aproximativ :D

exista ceva serviciu la connex ? sau ? nu stiu ce logo e asta si nu vad pe care sa imi fi trimis asa ceva:))

e funny! :D
 #4745  by evil
 17-02-2004 14:31
infocell:book :book

 #4788  by Agent_NSA
 18-02-2004 06:52
sincer si mie mi s-a intamplat...nu aveam semnal la connex si imi aparea un nume Gyulia ciudat mi s-a parut eu sunt dintr-un oras in jud Arad cum s-a intamplat?

 #4797  by JohnnyBravo
 18-02-2004 09:28
de ieri se pare caCONNEXu trimite info despre celula in care te afli (numele ei).

mi-am dezactivat "Cell info display" (off) si misterul a fost dezlegat:)
 #4800  by JohnnyBravo
 18-02-2004 10:13
Connex la panda


Incepand de ieri, Connex a lansat pe piata un nou serviciu numit "Busola Connex", bulversand abonatii acestei companii de telefonie mobila din toata tara. Pe afisajul a sute de mii de telemobile au aparut informatii legate de zona in care se afla abonatul, ceea ce a creat oamenilor impresia ca sunt urmariti de seviciile secrete. De la "*222" (informatii clienti) am aflat ca, in acelasi mod, abonatii vor fi intoxicati cu tot felul de informatii promotionale, atunci cand se afla "in imediata vecinatate a unor prestatori de servicii". Altfel spus, vor beneficia de publicitate cu de-a sila, renumitul spam ce a invadat posta electronica impotriva caruia in Europa si SUA exista legi aspre. E drept, anuntul mai precizeaza ca serviciul Busola Connex este gratuit, putand fi activat sau dezactivat din tastatura telemobilului. Dar asta nu rezolva problema celor ce au suspiciuni cu privire la faptul ca sunt urmariti. Fiindca dezactivarea serviciului cu pricina nu inseamna ca abonatii nu vor mai putea fi monitorizati, ci doar ca nu vor mai citi pe ecranul telemobilelor locul in care se afla. Din numeroasele reclamatii primite la redactie am retinut ca multa lume considera ca le sunt incalcate anumite libertati constitutionale, in acelasi timp fiind condamnat modul brutal in care a fost promovat acest controversat serviciu.

Exista suspiciunea ca acest serviciu este de fapt o acoperire pentru a ascunde o tehnologie mult mai avansata, aceea de a localiza cu precizie orice abonat, o tehnologie introdusa in tara de serviciile secrete, cu aprobarea Guvernului. Redactia noastra a cautat in Monitorul Oficial daca Guvernul a aprobat o astfel de tehnica si nu am gasit. Avem acces doar in sectiunea publica a Monitorului, nu si in cea supusa informatiilor clasificate. Daca e asa e foarte grav, mai ales ca ordonanta - daca exista - s-a eliberat fara stirea Parlamentului. (Dan COSTE)

Ce face "Busola"

Incepand de ieri, sistemul de telefonie mobila Connex a introdus un sistem de monitorizare a abonatilor sai - denumit "Busola" - prin care fiecarui posesor de celular din retea i se comunica permanent locul in care se afla. Mai precis, incepand de ieri, tuturor abonatilor Connex le apare permanent pe display-ul celularului numele strazii sau pietei in care se afla. Astfel, de exemplu, in cazul jurnalistilor de la ZIUA, abonati la Connex, atunci cand se afla in redactia din str. Ion Campineanu nr. 4, le apare pe display: "Batistei", "Senat" sau "Teatrul National" (n.n. - a se citi articolul despre "principiul triangulatiei"), acestea fiind in fapt locatiile din jurul redactiei. Desi la o prima impresie noul serviciu poate parea unora distractiv, in realitate el ofera posibilitatea unor persoane rau-intentionate sa te urmareasca si sa stie in permanenta unde te afli. Precizia localizarii este destul de mare (urmand a fi inbunatatita in lunile urmatoare), de maximum 50 de metri fata de "tinta". Practic, realizand un test in teren, am putut constata, luand-o la pas pe Calea Victoriei, ca ni se comunica prompt locul in care ne aflam, la fiecare colt: "Lipscani", "Muzeul de Istorie", "Natiunile Unite", "Splaiul Independentei" etc.

Un instrument pentru politia politica

In cazul unui ziarist de investigatii, care se intalneste cu surse pe care are obligatia sa le protejeze, care pot furniza date compromitatoare despre capi ai unor servicii secrete, din Politie, Magistratura etc, "marcajul" Connex este un handicap permanent, pentru ca poate conduce la deconspirarea involuntara a sursei. De asemenea, parlamentarii Romaniei (toti abonati la Connex) pot fi monitorizati daca merg la amante sau la alte intaniri simandicoase, informatii care pot fi folosite cu usurinta in scopul unor santaje. Sistemul Connex este ideal pentru acele grupuri de fosti securisti inca ramasi in serviciile secrete, care il pot folosi in scopuri de politie politica.

Sistemul de locatie Connex se bazeaza pe monitorizarea abonatului, in functie de releul cel mai apropiat langa care telefonul mobil al acestuia emite. Chiar si cand nu se vorbeste la aparat, acesta emite in permanenta un semnal, la interval de cateva secunde, care permite mentinerea contactului dintre aparat si relee. Iar programul (softul) sistemului "Busola" stie in orice moment unde te afli.

Controlul serviciilor secrete

Desi serviciile secrete nu o recunosc (aceste informatii fiind considerate de ele drept secrete de stat) orice serviciu de telefonie mobila nu-si poate achizitiona si pune in functiune nici un echipament tehnic, fara avizele de specialitate de la Serviciul Roman de Informatii si Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Si asta pentru ca telecomunicatiile sunt considerate componente nationale strategice, care trebuie mentinute permanent sub controlul statului. Este de notorietate faptul ca unul dintre liderii ceceni a fost localizat de rusi prin intermediul unui sistem asemanator si lichidat cu o racheta trimisa "la punct ochit". Revenind la situatia din Romania, in repetate randuri, surse din serviciile secrete au recunoscut ziaristilor ca operatorii de telefonie mobila inregistreaza automat toate convorbirile din retea si ca au obligatia sa pastreze aceste inregistrari timp de sase luni de la data efectuarii lor, pentru a putea fi accesate in cazul unor investigatii oficiale. Prin urmare si sistemul de locatie Connex este aprobat de servicile secrete romanesti, care au asigurat accesul la acesta, pe baza de protocol scris, semnat si parafat. Legal, monitorizarea unui abonat nu se poate face decat cu aprobarea magistratului, pe baza de mandat special, atunci cand exista "indicii temeinice" ca respectivul ar pune in pericol siguranta nationala sau linistea si ordinea publica. In Romania insa se asculta in draci fara mandat, o stie oricine, dar pana in prezent nimeni nu a fost tras la raspundere pentru interceptarile fara nici un temei ale ziaristilor si politicienilor.

Pe de alta parte, reamintim ca Djohar Dudaev a fost ucis de catre serviciile secrete folosind "principul triangulatiei", iar mafiotul Pablo Escobar a fost localizat si capturat cu ajutorul datelor furnizate de telefonul mobil.

"Busola" ne debusoleaza

Pe baza realitatii de mai sus este foarte probabil ca "in numele luptei anticoruptie" serviciile secrete sa foloseasca softul Connex dupa cum doresc si astfel sa aiba o imagine fidela a deplasarilor fiecarui ziarist, parlamentar, magistrat, politist s.a.m.d. sistemul constituind practic o invitatie la filaj fara mandat. Cine poate garanta, de pilda, ca ofiterii SRI si STS, care au acces deplin la program nu se vor abate de la mandatele aprobate pentru urmarirea unor infractori si nu vor arunca privirea si la alte persoane care deranjeaza sferele inalte ale Puterii!?

Abonatii Connex nu pot avea nici o satisfactie de pe urma implementarii sistemului de locatie "Busola", intrucat ei stiu unde se afla. Dimpotriva, intr-o tara in care Securitatea a contaminat populatia de asa-zisa boala numita "securita" este de asteptat ca abonatii sa resimta acest serviciu ca pe o presiune, ca pe un ochi atintit asupra lor.

Conventia Europeana interzice amestecul in viata privata

Conventia Europeana a Drepturilor Omului interzice categoric amestecul in viata privata si de familie si confera oricarui cetatean european dreptul la respectarea acestor principii. Art. 8 din Conventie stipuleaza: "Orice persoana are dreptul la respectarea vietii sale private si de familie, a domiciliului sau si a corespondentei sale. Nu este admis amestecul unei autoritati publice in exercitarea acestui drept decat in masura in care acest amestec este prevazut de lege si daca constituie o masura care, intr-o societate democratica, este necesara pentru securitatea nationala, siguranta publica, bunastarea economica a tarii, apararea ordinii si prevenirea faptelor penale, protejarea sanatatii sau a moralei, ori protejarea drepturilor si libertatilor altora".

Connex nu raspunde la intrebari esentiale

Cat de mult respecta Connex dreptul la viata privata si de familie, va lasam pe dvs. sa judecati dupa modul in care aceasta companie ne-a raspuns la cateva intrebari pe care i le-am adresat ieri, in mod oficial, sefei Directiei de Relatii cu Publicul, Lidia Solomon. Pentru informarea cat mai exacta a opiniei publice, aratam ca am cerut ieri acestei Directii lamuriri la doua intrebari-cheie, pe care le enumeram: "Ce protocol exista intre Connex, Serviciul Roman de Informatii si Serviciul de Telecomunicatii Speciale pentru exploatarea in comun a acestui sistem de locatie al abonatului, evident in conditiile existentei unui mandat al magistratului?". Precizam ca NU S-A RASPUNS LA INTREBARE; "Ce siguranta si control aveti in cazurile in care magistratul aproba mandate de interceptare, ca serviciile secrete care opereaza filajul audio nu folosesc programul de locatie si pentru eventuale alte misiuni informative secrete, care pot viza deplasarile parlamentarilor (toti abonati la Connex) sau al ziaristilor?" Precizam ca NU S-A RASPUNS LA INTREBARE. Acest comportament de a te preface ca nu vezi intrebarile principale si sa raspunzi pe langa subiect, cu aspecte pur comerciale, arata ca exista multe lucruri de ascuns din partea Connex.

Connex mai sustine, in raspunsul sau, un aspect greu de crezut si anume: "Operatorul de telefonie mobila nu are nici un fel de control asupra activarii/dezactivarii serviciului, si nici asupra numarului de utilizatori ai serviciului sau a identitatii acestora". Cum poate Connex sa sustina ca nu stie identitatea utilizatorului unui telefon, cand trimite lunar fiecarui abonat factura de plata, la cerere chiar si detaliata, cu convorbirile efectuate?
Razvan SAVALIUC
 #4810  by evil
 18-02-2004 12:55
..mi-e lene draq sa citesc toata asta.......

 #4811  by JohnnyBravo
 18-02-2004 12:59
haha:D
nici eu n-am citit tot...printre randuri, mai pe diagonala, :D

 #4847  by Peter
 18-02-2004 20:35
ha ! eu nici macar nu am celular..da tot am citit jumate

 #4915  by .mihai
 19-02-2004 05:52
mai ce ti si cu tel astea...
pai pe tipi cu grenada de la mine din turda asa l-au arestat:iau ascultat telefonul...
si Dudaev tot asa a murit,din cauza tel
:confused
p.s.
nici eu nu am citit totul,asa pe sarite...:)

 #388284  by ktank
 15-12-2009 23:11
Connex-Vodafone


Interviu aparut in revista Campaign


Care credeti ca sunt provocarile pietei de telefonie care ar afecta compania in cazului rebrandingului?
Piata de telefonie este o piata competitiva guvernata de speed to market, ceea ce pune o mare presiune pe player-ul care trebuie sa faca fata pe de-o parte presiunii avansului tehnologic, pe de alta parte rigorilor schimbarii identitatii si valorilor.

O alta zona sensibila este aceea a dealer-ilor, care trebuie "remorcati" in acest proces de schimbare, de coordonarea fara cusur a acestora depinzand coerenta schimbarii chiar in punctul de interactiune cu consumatorul, punctul de vanzare.

O situatie oarecum incomoda este prezenta pe piata a unui operator de telefonie cu o identitate vizuala bazata tot pe culoarea rosie. Diferenta de tehnologie (CDMA vs. GSM) si de buget de comunicare cred insa ca va transa problema.

Cat de mult afecteaza si cum faptul ca deja Connex s-a schimbat deja o data in acest an?
Nu am date sa raspund la o asemenea intrebare in alt fel decat speculativ.

In servicii rebrandingurile solicita intern, ori o organizatie care a trecut de curand prin convulsiile unei schimbari este o organizatie "in convalescenta," care va opune o mai mare rezistenta unei runde noi de schimbare si e normal sa fie asa.

Pe de alta parte, amploarea schimbarilor nu se compara: daca rebrandingul de acum cateva luni a fost mai mult o revitalizare, de asta data va fi un rebranding complet – identitate verbala, identitate vizuala, valori, pozitionare etc.

Daca incercam sa vedem criza ca pe o oportunitate, Connex are ocazia sa profite de "mintea de pe urma," adica de ce a invatat in revitalizare pentru a usura frictiunea in rebranding.

Cum va trece Connex la Vodafone? Va trece direct la Vodafone sau va merge o vreme pe Connex cu Vodafone? Cum credeti ca ar fi mai bine (sa treaca)?
Am observat cu mare atentie procedurile Vodafone de aliniere la brandul global a operatorilor achizitionati acum patru-cinci ani, pe cand conduceam pe partea de identitate vizuala revitalizarea brandului Connex anterioara celei operate de Saffron. Procesul standard de rebranding Vodafone era pe vremea aceea gradual si nu e de mirare – nu e usor sa distrugi capitalul investit in branduri de valoare similara brandului Connex. De aceea norma era ca procesul sa caute sa transfere cat mai mult equity (valoare) din fostul brand in viitorul brand prin tehnici de endorsement.

Pe de alta parte s-au schimbat multe in ultimii ani si nu m-as mira nici daca as vedea o schimbare intr-un singur pas, a la Orange. La baza unei asemenea schimbari ar putea sta ratiuni de viteza si buget, schimbarea intr-un singur pas fiind evident mai ieftina decat o schimbare in doi pasi. E o intrebare interesanta iar raspunsul este – vom vedea.

Sa nu uitam ca Vodafone are o experienta uriasa in astfel de procese, compania fiind prezenta in 27 de tari (daca includem deja si Romania), iar intr-o buna parte din aceste tari tranformarea operatorului local in Vodafone a avut loc deja. Ma astept la un proces bine pus la punct, fara nici un fel de speed-bumps.

Credeti ca va fi o problema cu numele? Orange se pronunta in nu stiu cate feluri…faptul ca e un nume cu accent Vodafone are importanta si de ce?
Nu cred sa fie probleme, in limba Romana numele Vodafone nu creaza asocieri negative. Pe de alta parte brandul va avea share of voice suficient ca sa construiasca awareness pe o pronuntie corecta.

Vorbim de asumarea unor valori noi, de o comunicare noua, de un mission statement diferit. Vorbim despre rebranding ca o repozitionare a Connex? Cat de mult influenteaza aceasta repozitionare utilizatorul de rand? Va simti el ceva? Isi va schimba atitudinea?
Connex nu se repozitioneaza ci dispare. In locul sau apare Vodafone, cu valorile si identitatea proprie. Suprapunerea are loc (daca are loc) nu pentru usurarea tranzitiei interne ci pentru transferul de equity si protejarea capitalului investit pana acum in comunicare.

Utilizatorul Vodafone va beneficia de avantajele apartenentei la "cea mai mare comunitate mobila globala," de noi servicii si de noi produse, case closed.

Problema poate fi pusa in termenii utilizatorului potential, a prospectilor, pentru ca schimbarea va diminua temporar intentia de cumparare – dar nici aici nu ma astept sa vedem probleme. Pana la urma, pe tricolul lui Beckham scrie Vodafone, nu Connex, ceea ce ne sugereaza ordinul de marime la care brandul comunica si forta cu care va urmari sa-si convinga prospectii.

Ce credeti ca se va intampla la nivelul comunicarii si advertisingului? Connex se axeaza pe ceva de genul “ajutati romania”, pe responsabilitate sociala in timp ce vodafone prin “how are you” , merge simplu pe ideea de comunicare…
Orice companie de dimensiuni globale are programe de responsabilitate sociala iar Vodafone nu face exceptie. Dar asta nu inseamna ca aceste programe vor fi evidentiate in comunicare ci vor aparea sec, doar in comunicatele de presa. Brandingul centrat pe o cauza (cause branding) pe care Saffron l-a incercat este o pasare rara.

Comunicarea cred ca se va face exclusiv pe valorile Vodafone, in tonul vocii Vodafone, pe teme de apartenenta la grup – felul in care Vodafone comunica global.

Vedeti o campanie de comunicare in forta pentru anuntarea rebrandingului? Credeti ca marea campanie de comunicare va fi la nivel ATL sau la nivelul a tot ceea ce reprezinta fizic Connex (dealeri, reprezentante)? Orange a decorat toate statiile de autobuz si chioscurile din Bucuresti si a investit masiv in decorarea magazinelor sale in scurt timp…
Cred ca transformarea va fi graduala, dar sprijinita masiv in comunicare. Insa, cum spuneam mai sus, nu-i exclus ca Vodafone sa-si fi ajustat intre timp strategiile locale si sa asistam un blitz krieg a la Orange. Paradoxal, cred ca in procesul care va urma conteaza prea putin configuratia locala, cat ceea ce Vodafone si consultantii sai de brand a invatat mai ales din procesele similare din Europa de Est, dar si de aiurea. Daca acolo au avut probleme cu transferul de equity, nu-i excus sa vedem – Booom! – o schimbare peste noapte pana la nivel de dealer.

Oricum ar fi insa, comunicarea lor ATL ne va ajunge oriunde ne-am ascunde, de asta cred ca putem fi siguri.

Credeti ca Vodafone va avea un rebranding usor? Motivati
Tot vorbim despre rebranding, dar cred ca in discutia de fata termenul sufera de o usoara inadecvare: Connex a fost achizitionat de un alt player odata cu Mobifon, proprietarul brandului, si din ratiuni de economy of scale va fi abandonat in favoarea brandului propriu al cumparatorului. Deci nu este atat vorba de un rebranding si de o repozitionare, cat de o achizitie si de aparitia unui nou operator pe piata. De 1400 de oameni care lucreaza pentru altcineva. Si de un brand ramas inutil care este retras si terminat.

Dar daca ar fi sa ramanem inca in metafora rebrandingului – nu exista rebranding usor. Un proces de rebranding este o schimbare profunda a felului in care o companie functioneaza (noi arhitecturi de produse si servicii, noi valori si deci noi proceduri si profile de HR, noi cautari in comunicare) si asta se face cu dureri si cu sacrificii. Pe piata se fac inca o serie de confuzii in acest sens si chiar revitalizarile minore, operatii cosmetice fara schimbari de pozitionare sau valori sunt denumite pompos rebrandinguri intr-o frenezie care vulgarizeaza subiectul.

Connex este un player robust care stiu ca are experienta si curaj in procesele de schimbare, iar Vodafone este un leader global cu ambitia de a intra in topul celor mai valoroase 100 de branduri globale. Sa inceapa show-ul!